piątek, 4 lipca 2014

Andrzej Sapkowski


notce o autografie Niekrytego Krytyka wspomniałem, że wybieram się na Dni Fantastyki, na którym zamierzałem zdobyć autografy dwóch utalentowanych aktorów występujących w serialu Game of Thrones - John Bradley (Samwell Tarly) i Daniel Portman (Podrick Payne) oraz Andrzeja Sapkowskiego. Wspominałem także, że jest to wiadomość nieoficjalna i niestety miałem rację, ponieważ spotkanie okazało się być plotką rozgłaszaną przez lokalną prasę wrocławską.

Jednakże, jak mogliście się domyślić nie wróciłem z Wrocławia z pustymi rękami. Otóż udało mi się pozyskać podpis jednego z najsławniejszych polskich pisarzy - Andrzeja Sapkowskiego.
Zdobycie tego autografu nie było zbyt trudne, lecz swoje musiałem wycierpieć.

Jednym z punktów programu Dni Fantastyki było spotkanie, które odbyło się w amfiteatrze, na świeżym powietrzu. Po spotkaniu zorganizowano sesję autografów, na której pan Sapkowski podpisywał głównie książki czasami całe serie książek. W kolejce stało grubo ponad 200 osób łącznie ze mną stojącym gdzieś na szarym końcu . Czas nieubłaganie dobiegał do końca i powoli zaczynałem się obawiać, że nie zdobędę wymarzonego podpisu.

Na całe szczęście organizatorzy to przewidzieli i postanowili przenieść podpisywanie autografów w inne miejsce. Z jednej strony to dobrze, bo nadal miałem jakieś szanse, a z drugiej kolejka stała w pełnym słońcu przez co musiałem przez pół godziny być wystawiony na bezlitosne promienie słoneczne, ale na dłuższą metę - było warto.

Teraz standardowo słów kilka na temat bohatera naszego dzisiejszego posta:

Andrzej Sapkowski (ur. 1948r w Łodzi) - polski pisarz fantasy. Jest po Stanisławie Lemie najczęściej tłumaczonym polskim autorem fantastyki. Laureat wielu nagród m.in. Paszportu Polityki, srebrnego medalu "Gloria Artis" oraz pięciokrotny zdobywca nagrody im. Janusza Zajdla.

Sławę zyskał dzięki "Sadze o Wiedźminie" zawierają 5 książek, a także wydany w 2013 roku sidequel "Sezon Burz". Na podstawie "Sagi.." powstał film i serial "Wiedźmin", które są określane na bardzo słabe i sam pan Andrzej wspomina, że ekranizacja nie przypadła mu do gustu.

Obecnie furorę robią gry komputerowe "Wiedźmin" tworzone przez polskie studio CD Projekt RED.
Pierwsze dwie części zaskarbiły sobie fanów na całym świecie a trzecia część - "Wiedźmin III: Dziki Gon" zapowiedziana na luty 2015 prawdopodobnie okaże się jedną z najlepszych gier ostatnich lat.

Wielu fanów zarzuca Sapkowskiemu, że nie wspomógł CD Projekt podczas tworzenia gry, lecz sam pan Andrzej twierdzi, że na grach komputerowych się nie zna. Co prawda udzielał twórcom parę konsultacji, lecz nie brał udziału w bezpośrednim tworzeniu scenariusza.









Udało mi się zdobyć dwa podpisy - jeden na zdjęciu, a drugi na stronie tytułowej "Sezonu Burz".

To chyba najdłuższy post jaki kiedykolwiek powstał w historii tego bloga. Dzięki wszystkim, którzy wytrwali do końca. Myślę, że to udane rozpoczęcie wakacji. Postaram się dać z siebie wszystko.
Za to już za tydzień w piątek kolejny post i kolejne autografy. Do tego czasu trzymajcie się. Wypchanych. :*

1 komentarz: